Nazrin Naghiyeva
Rytų Europos ir Rusijos studijų magistro programos studentė, istorijos mokytoja iš Azerbaidžano
Kaip sužinojai apie VU TSPMI? Ir kodėl pasirinkai studijuoti Rytų Europos ir Rusijos studijas?
Baigiau istorijos mokymo bakalauro studijas. Visada norėjau studijuoti magistrantūroje, ką nors su tuo susijusio. Vienas mokyklos draugas patarė pasidomėti magistrantūros programomis Lietuvoje. Po ilgos paieškos apžvelgus šios studijų programos turinį, pagalvojau, kad studijuojant šią programą galima pagilinti istorijos, politikos ir kultūros žinias. Ypač įdomu atrasti panašumų ir skirtumų tarp šalių, kurios daugelį metų išgyveno sovietinius laikus, pažvelgti į problemą kitaip.
Kas tau labiausiai patiko studijuojant Institute?
Galiu pasakyti, kad instituto darbuotojai yra draugiški ir paslaugūs. Be to, dėstytojų dėstymo metodika nėra nuobodi, kiekvienoje paskaitoje įdomu atrasti kažką naujo. Be to, institute studentams sukuriama gera studijų atmosfera.
Azerbaidžano Baku valstybiniame universitete įgijai bakalauro laipsnį ir studijavai istorijos mokytojo specialybę; kas paskatino pasirinkti šią specialybę?
Mokykliniais metais labai gerai mokiausi istorijos. Taip pat buvau įvairių olimpiadų nugalėtoja. Tai buvo mano vaikystės svajonė, kad viskas, ką veiksiu ateityje, bus susiję su tuo. Istorinių įvykių išmanymas ugdo žmogaus gebėjimą analizuoti. Bakalauro studijų metais Azerbaidžane mokiau vaikus pabėgėlius, o tai padidino mano norą dirbti su vaikais. Kadangi mėgstu dirbti su vaikais, pasirinkau šią specialybę ir penkerius metus dirbau mokytoja Azerbaidžane.
Kokie buvo didžiausi iššūkiai pradedant studijas čia, Lietuvoje? Kuo skiriasi studijos Lietuvoje nuo studijų Azerbaidžane?
Tai buvo radikalus ir sudėtingas sprendimas gyventi toli nuo šeimos ir gimtosios šalies, padaryti pertrauką profesinėje veikloje, persikelti į kitą šalį ir po penkerių metų grįžti į universitetinį gyvenimą. Man nebuvo lengvas sprendimas grįžti į realybę ir vėl tapti studente. Prireikia laiko priprasti prie susitikimų su kitokios kilmės žmonėmis ir pripažinti, kad jie elgiasi kitaip nei mano gimtojoje šalyje. Reikia laiko priprasti prie kitos švietimo sistemos. Reikia laiko išsiugdyti mechanizmus, kaip mokytis, rašyti ir vesti pokalbius anglų kalba. Švietimo sistema Lietuvoje labai skiriasi nuo švietimo sistemos Azerbaidžane. Ypač technologiškai. Azerbaidžano universitetuose nėra vienos švietimo platformos, kurioje galėtų dirbti studentai ir dėstytojai. Be to, Azerbaidžane galioja kiekvieno seminaro vertinimo sistema, kuri yra vertinama 10 balų sistemoje.
Kokių tikslų sieki studijuodama ir po studijų?
Nepaisant visų sunkumų, kuriuos patiriu, noriu įgyti įgūdžių, galinčių man padėti siekti karjeros, ir baigti mokslus aukštais rezultatais. Baigusi magistrantūros studijas galvoju apie doktorantūrą.
Ko norėtum palinkėti VU TSPMI bendruomenei?
Linkiu progresyvaus bendruomenės augimo, patrauklumo studentams ir dėstytojams, klestėjimo ir tobulėjimo! Tegul universiteto darbuotojų aukštas profesionalumas, kūrybiškas požiūris ir atsidavimas tikslui dar labiau pagausina pasiekimus.